O nás
Charakteristika MŠ
Materská škola v Dolnej Tižine sa nachádza vo veľmi peknom prostredí. V roku 2016 prebehla celková rekonštrukcia materskej školy. V jedno- poschodovej budove sú dve triedy.
1. trieda – Usilovní mravčekovia: 25 detí, 2. trieda – Usilovné včielky: 28 detí. Na prízemí je trieda, ktorú navštevujú 3 až 4 ročné deti. Okrem triedy sa na prízemí nachádza aj spálňa a kuchyňa, kde sa vydáva strava pre deti. Na poschodí sa nachádza 2. trieda ktorú navštevujú 5 až 6 ročné deti, telocvičňa a kancelária riaditeľky a učiteliek.
Materská škola podporuje osobnostný rozvoj detí v oblasti sociálno-emocionálnej, intelektuálnej, telesnej, morálnej, estetickej, rozvíja schopnosti a zručnosti, utvára predpoklady na ďalšie vzdelávanie, pripravuje na život v spoločnosti v súlade s individuálnymi a vekovými osobitosťami detí.
Rozšírili sme prácu s počítačom o nové edukačné softvery, čím sa snažíme zdokonaľovať zručnosť detí o informačno- komunikačné technológie, využívame včielku Bee-bot. Do výchovno-vzdelávacieho procesu sa snažíme aplikovať interaktívnu tabuľu.
Súčasný stav materiálno-technických podmienok je dobrý.



O nás
Organizácia vyučovania
Materská škola je v prevádzke od 6.45 – 16.00 hod. Prevádzka je schválená zriaďovateľom.



O nás
Zameranie MŠ
Názov vzdelávacieho programu „ Materská škola pre zvedavé deti “, obsahuje hlavnú myšlienku, ktorú sme si zvolili pre výchovno – vzdelávaciu činnosť na ďalšie roky. Prostredníctvom tejto myšlienky chceme objavovať a poznávať svet a prírodu cez citové väzby a prirodzenú detskú zvedavosť, umožňovať deťom čo najviac sa nechať unášať krásou prírody a nie ich iba poučovať o problémoch civilizácie, neodovzdávať deťom hotové poznatky, ale podnecovať myslenie a vyvolávať nové spôsoby riešenia.
Zameranie materskej školy vychádza z hlavného cieľa predprimárneho vzdelávania, ktorým je dosiahnutie optimálnej kognitívnej, senzomotorickej a sociálno – citovej úrovne ako základu pre školské vzdelávanie v základnej škole a pre život v spoločnosti.
Keďže je MŠ umiestnená mimo dopravných komunikácií je ideálnym športovo – rekreačným miestom pre deti. Cieľom je, že si dieťa vytvára emocionálne bohatý vzťah k prírode, prebúdza environmentálne cítenie, poznáva svet a prírodu cez citové väzby a prirodzenú detskú zvedavosť, získava a prehlbuje poznatky z pozorovania prírody. Využívame metódy pozorovania, pokusy, zážitkové učenie…Poznávaním prírodného a kultúrneho prostredia nášho kraja s využitím zážitkového učenia chceme vytvárať povedomie o tradičnom slovenskom kultúrnom prostredí a národe, budovať u detí pozitívne postoje a kladný citový vzťah k nášmu regiónu.
Naša obec je bohatá aj z kultúrno – historického hradiska. Naša profilácia je obohatená aj o zameranie na regionálnu a tradičnú ľudovú kultúru. Jej cieľom je, že dieťa si utvára a rozvíja národné povedomie prostredníctvom ľudovej slovesnosti, cez piesne, tance, zvyky, nárečia, kroje, ktoré sa deti učia pomenovať, prostredníctvom zážitkového učenia, priamou ukážkou pri práci s remeselníkmi…. Výchova a vzdelávanie je obohatená o regionálne prvky a tak deti hľadajú a nachádzajú krásu, ktorú prezentujú na spoločenských kultúrnych podujatiach. Uvedené ciele sú rozpracované v ŠkVP.
V školskom roku 2022/2023 budeme pracovať podľa Štátneho vzdelávacieho programu na základe ktorého sme si vypracovali vlastný Školský vzdelávací program „Materská škola pre zvedavé deti“.



“Názov vzdelávacieho programu „ Materská škola pre zvedavé deti “, obsahuje hlavnú myšlienku, ktorú sme si zvolili pre výchovno – vzdelávaciu činnosť na ďalšie roky. Prostredníctvom tejto myšlienky chceme objavovať a poznávať svet a prírodu cez citové väzby a prirodzenú detskú zvedavosť, umožňovať deťom čo najviac sa nechať unášať krásou prírody a nie ich iba poučovať o problémoch civilizácie, neodovzdávať deťom hotové poznatky, ale podnecovať myslenie a vyvolávať nové spôsoby riešenia. ”